Navigatie overslaan

Mei 2024

In het najaar van 2023 heeft het onafhankelijke bureau Van Loveren en partners de ervaringen van u als cliënten van Fokus onderzocht/gemeten. Met behulp van een vragenlijst werden over vijf thema's vragen gesteld, namelijk over eigen regie, veiligheid, professionele medewerkers, lerende organisatie en management. 40 procent van de cliënten heeft de vragenlijst ingevuld. In 2021 bij de vorige meting was dat nog 34 procent.

Over het algemeen zijn cliënten redelijk positief over Fokus en de ADL-assistentie. Ten opzichte van de vorige meting in 2021 zijn de ervaringen vergelijkbaar of zelfs iets gestegen/positiever. Zo is de zogenoemde NPS-score (zou u Fokus bij anderen aanbevelen?) gestegen van 4 in 2021 naar 14 in 2023. Het meest positief zijn de deelnemers over het kunnen leiden een zelfstandig leven (eigen regie) en de veiligheid. Daarnaast ervaren cliënten dat ze aandacht krijgen van de ADL'ers en dat er een goede samenwerking is met ADL-assistenten.

Kritischer zijn cliënten onder andere over de wachttijden (met een gemiddelde cijfer van een 6,3 (in 2021: 6,1). Er is ook ruimte voor verbetering in het doorgeven van problemen en veranderingen in de dienstverlening. Cliënten willen graag weten waar ze aan toe zijn.

Fokus gaat met de resultaten aan de slag om te kijken waar en hoe we de tevredenheid van u als cliënt verder kunnen verbeteren. Dank aan iedereen die aan het onderzoek heeft deelgenomen!

Klik hier voor de factsheet

  • FS24009 Factsheet ADL assistentie 2023 Fokus
    Download